Jak szybko schudnąć? 10 praktycznych porad

Szczupła sylwetka uznawana jest za jeden z podstawowych wyznaczników atrakcyjnego wyglądu. Jeśli wyglądamy zgrabnie i spod ubrań nie wylewają nam się wałeczki nadmiarowego tłuszczyku, dobrze czujemy się w swojej skórze, a inni pozytywnie nas odbierają. Dla większości z nas dbałość o szczupłą sylwetkę jest bardzo istotna – zależy nam na tym, żeby dobrze się prezentować i czuć w pełni komfortowo w każdej sytuacji.
Niestety, wiele osób zmaga się z nadwagą. U jednych wystarczy utrata kilku kilogramów, żeby figura odzyskała prawidłowe proporcje i zamiast wadą, stała się zaletą, u innych – którzy zmagają się z otyłością – proces odchudzania będzie dużo trudniejszy i bardziej pracochłonny.
Niemniej jednak w obu tych przypadkach gra warta jest świeczki – nawet jeśli kuracja odchudzająca trochę potrwa i będzie od nas wymagała mnóstwa wysiłku, to efekt końcowy z pewnością wynagrodzi nam wszystkie trudy. Kiedy wreszcie ujrzymy na wadze wymarzoną ilość kilogramów, a w lustrze zamiast odstającego brzucha zobaczymy zgrabną, lekko umięśnioną sylwetkę, z pewnością poczujemy się szczęśliwi. Kiedy z uśmiechem będziemy spoglądać w lustro i w pełni zaakceptujemy swoje ciało, poczujemy wewnętrzny spokój i osiągniemy życiową harmonię, która z pewnością zaowocuje w różnych dziedzinach naszego życia.

Jak szybko i skutecznie schudnąć: Zrozumienie przyczyn nadwagi – klucz do sukcesu

Jeśli szukamy odpowiedzi na pytanie, jak szybko schudnąć i co zrobić, żeby cieszyć się wymarzoną sylwetką, przede wszystkim musimy przyjrzeć się swojemu trybowi życia. Najczęściej to właśnie tam znajduje się odpowiedź na pytanie: co powinienem zrobić, żeby schudnąć?
Jakie są czynniki sprzyjające tyciu i utrudniające walkę z nadmiernymi kilogramami? Przede wszystkim jest to niewłaściwa dieta. Jeśli w naszym codziennym menu znajduje się wiele wysokokalorycznych potraw, takich jak chociażby fast foody czy słodycze, nie mamy się co dziwić, że naszej figurze daleko do ideału. Czasami przyczyną nadwagi może być również spożywanie posiłków o niewłaściwych porach, na przykład późnym wieczorem, lub jedzenie nieregularnie – jeśli najpierw się głodzimy, a potem próbujemy szybko zaspokoić wilczy głód, otyłość mamy jak w banku.
Przyczyną otyłości jest również siedzący tryb życia. Jeśli cały dzień spędzamy w jednej pozycji i niewiele się ruszamy, trudno się dziwić temu, że na brzuchu odkłada nam się tłuszczyk. Nawet jeśli praca, którą wykonujemy wymaga kilkugodzinnego siedzenia przy biurku, zadbajmy o to, żeby wieczorami czy w weekendy zapewnić sobie odpowiednią dawkę ruchu – inaczej na pewno nie schudniemy.

jak szybko schudnąć

Jak szybko schudnąć: 10 praktycznych porad

  1. Przyjrzyj się swojej diecie. Wyeliminuj z niej potrawy, które są wysokokaloryczne, zawierają mnóstwo cukru, tłuszczu czy soli. Fast foody i ciasta ogranicz do minimum. Niezdrowe przekąski, takie jak czipsy czy sklepowe ciasteczka, zastąp ich zdrowymi odpowiednikami: owocami, pestkami dyni, słonecznikiem.
  2. Zadbaj o to, żeby w twojej diecie było dużo warzyw i owoców. Powinnaś je jeść przy każdym posiłku i to one powinny stanowić podstawę twojego wyżywienia. Naucz się przygotowywać zdrowe sałatki czy inne przekąski.
  3. Przetworzoną żywność zastąp zdrowszymi odpowiednikami, które zawierają dużo błonnika i przyspieszają przemianę materii, ułatwiając odchudzanie: białą mąkę zamień na razową, pszenne pieczywo od czasu do czasu zastąp waflami ryżowymi czy kukurydzianymi, mocno przetworzone, słodzone płatki śniadaniowe wymień na zdrową owsiankę z dodatkiem owoców czy bakalii.
  4. Miej zawsze przy sobie zdrową przekąskę, na przykład jabłko czy banana, które pozwolą ci zaspokoić głód w przypadku gdy ten nagle cię zaatakuje. Jeśli nie będziesz mieć ze sobą owocu czy kilku orzechów, ryzykujesz wejściem do sklepu i kupieniem czekoladowego batona.
  5. Zafunduj sobie odpowiednią dawkę ruchu. Na początek poszukaj najprostszych możliwości: zamiast windy wybierz schody, do pracy pójdź pieszo, zaproponuj rodzinie spacery czy wspólną aktywność fizyczną na dworze. Jeśli masz taką możliwość, pracę od czasu do czasu przerwij i chwilę się porozciągaj, wykonaj kilka skłonów, w ten sposób pobudzisz organizm do szybszego trawienia.
  6. Poszukaj sportu, który będzie sprawiał ci przyjemność i zadbaj o regularne treningi. Nie musisz zaraz chodzić na siłownię czy wyczynowo biegać, być może spodoba ci się joga albo taniec? Każdy sport pozytywnie wpłynie na kurację odchudzającą i pozwoli ci ją przyspieszyć, przy okazji dostarczając ci mnóstwa przyjemności i poprawiając ogólną kondycję twojego organizmu.
  7. Jedz regularnie! Każdy napad głodu to ryzyko tego, że zjesz za dużo, nie mogąc zaspokoić apetytu. Regularne posiłki to podstawa zdrowego trybu życia – jedząc w zbyt dużych odstępach czasu lub głodząc się przez pół dnia tylko utrudniasz sobie zrzucenie nadmiarowych kilogramów.
  8. Zadbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu. Regularne przyjmowanie wody pozwala znacznie ograniczyć apetyt, a dzięki temu korzystnie wpływa na proces odchudzania.
  9. Nie jedz przed snem – ta prosta zasada, którą znają chyba wszyscy, naprawdę się sprawdza. Jeśli objadasz się tuż przed położeniem się do łóżka, twój organizm nie ma czasu, żeby strawić to, co przed chwilą zjadłaś. W ten sposób tłuszczyk się odkłada, a ty nie czujesz się komfortowo. Kolację powinniśmy jeść najpóźniej trzy godziny przed snem.
  10. Włącz do swojej diety preparaty, które słyną z właściwości zdrowotnych pożądanych przez osoby na diecie. Możesz pić zieloną herbatę albo dorzucać do jogurtu bogate w błonnik otręby pszenne – znajdź to, co najbardziej ci odpowiada. Możesz wypróbować african mango, naturalną substancję przyspieszającą przemianę materii i obniżającą poziom cukru we krwi.

Ile trzeba czekać na efekty i czy da się szybko schudnąć w miesiąc?

Bardzo często popełnianym przez osoby na diecie błędem jest oczekiwanie natychmiastowych efektów  i poddawanie się, kiedy te nie przychodzą. Rozpoczynając kurację odchudzającą, musimy pamiętać, że nasze ciało potrzebuje czasu, żeby zareagować na zmiany. Nie oczekujmy więc, że  po trzech dniach diety i treningu obudzimy się kilkanaście kilogramów szczuplejsi. Wszystkie diety, które obiecują takie efekty, są szkodliwe dla zdrowia i należy ich unikać.
Jeżeli chcemy schudnąć i pragniemy, żeby uzyskany efekt utrzymał się na długo, musimy być cierpliwi, szybko schudnąć jest dość łatwo, ale najtrudniejsze jest utrzymanie wagi. Trzymajmy się diety, nie podjadajmy i stosujmy do reszty porad, które pomagają szybciej stracić na wadze, a z pewnością lada dzień zauważymy pierwsze efekty. Pamiętajmy, że im lepiej będziemy trzymać się wyznaczonego planu – nie będziemy podjadać, ograniczymy fast food, będziemy dbać o codzienną aktywność fizyczną – tym szybciej osiągniemy swój cel.
Walka o szczupłą sylwetkę nie jest prosta, ale też nie musi być udręką. Wystarczy, że zaczniemy od zmiany swoich codziennych nawyków, zwłaszcza żywieniowych, a natychmiast zaobserwujemy, że czujemy się lepiej, a nasza sylwetka zaczyna stopniowo przybierać wymarzone kształty. Kiedy uda nam się osiągnąć wagę, która była naszym celem, z pewnością z radością będziemy spoglądać w lustro i wreszcie w pełni zaakceptujemy swoje ciało – poczujemy się pewni siebie, a inni również będą nas odbierać jako atrakcyjnych i pozytywnie nastawionych do życia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *